eesti english

Uudised

Sep 22, 2018

Hiiumaa, Poola ja Soome töötamas Aasia turismituru suunas


Olgugi, et me enda arust asume oma riigi ja Euroopa äärealal, ei jäta maailma arengud meid puudutamata: Hiina tuleb. Suured ettevõtlusturud on Hiinas, samuti ka meie ootused Hiina turistile kui suvehooaja pikendajale. Hiinlane puhkab meile väga sobival ajal: kevadel maikuus ja sügisel oktoobris üsna mitu nädalat ühtejutti, mis ajal nad ka reisivad. Mis on meie eelis? Tallinna ülikooli Konfutsiuse Intituudi hiina direktor Zhu Li ütles, et selleks on puhas õhk ja meie piim. Mõlemat napib Hiinas. Hiinlane käib oma maal mägedes kopse ventileerimas, sest suurlinnade õhk on tõepoolest väga sudune. Hiina oma toodetud piima aga inimesed enam ei usalda, sest seda on töödeldud viisil, mille tagajärjed kipuvad olema joojale fataalsed. Kes vähegi saab ja jaksab osta, hangivad euroopa piima. "Ma ei teadnudki, et piim niimoodi maitseb", ütles Zhu Li, "enne kui tulin Eestisse. Teie õhk on Tallinnaski väga puhas, aga Hiiumaal seda enam". Hiina turist nautib suurlinna võlusid ja soovib osta Euroopa kalleid kaubamärke, kuid turistide seas on meie jaoks piisavalt ka neid, kes loodavad avastada metsikut loodust ja osta hästi tehtud kunstipärast käsitööd.

Aasia turismi seminaril, mis projekti One Belt raames läbi viidi Kassari puhkekeskuses, sai näiteid tuua ka Jaapani turismist Eestis. Nimelt on Maaülikool ja Maaturism seljad kokku pannud, et uurida Jaapani turismi võimalusi ja jaapani turismi iseärasusi. Lea Sudakova ettekanne Jaapani turismipotentsiaali  käsitleski. "Eesti panga ja mobiilpositsioneeringu andmetel on Jaapani turistide arv Eestis järjest suurenenud", ütles Lea Sudakova. "Rõõmustav on ka see, et jaapani turist veedab Eesti järjest pikema aja". 

Kõige kiiremini kasvavad sihtrühmad on inimesed vanuses 55+, seda nii Hiinas kui Jaapanis, sest neil on nii raha kui aega puhkusi veeta. Ka ärireisijad (valdavalt mehed 40+) ja nn uue laine noored naised (vanuses 20-40, kes on pereloomise edasi lükanud) on sihtrühmadena järjest kasvavad. 

Pildil Zhu Li Tallinna Konfutsiuse instituudist

 

Pildil Lea Sudakova Maaülikoolist

Vaade seminarisaali

Pildil: resto Lest ja Lammas pakkus aasiapärast einet

Kuidas tuunida pakutavad turismitooted paketiks, mida saab pakkuda Aasiast saabuvale turistile, on projekti ONE BELT üks eesmärkidest.

Teiseks projekti eesmärgiks on luua koostöövõrgustikke Hiiumaa, Poola idaosas asuva loodusrikka piirkonna ja Soome Pori piirkonna ettevõtjate vahel, eriti kui neil on silme ees Hiina turule minek. 

Hiiumaale tulid 18-21 septembril 2018 Hiiumaaga  tutvuma ettevõtjad LAG Knyszynska Forest Poolast ja LAG Karhuseutu Soomest, kes osalesid Aasia turismiseminari ja töörühma öös, katsetasid Hiiumaa pakutavaid turismihuviväärsusi, tutvusid Hiina turu potenstsioaaliga ettevõtetega ja pidasid maha juhtkomitee istungi. 

Õppereis Poola, LAG Knyszynska Forest alale toimub 22-26 oktoobril 2018.

 

Konfutsiuarse instituudi direktori Zhu Lu mõtted hiina turismi ootustest

 Lea Sudakova ettekande inglise keelne versioon